Advertisement

İHA - SİHA'lara sınırlar kalkıyor - Satellite control capability for all UAVs - Bayraktar TB2 - Anka

İHA - SİHA'lara sınırlar kalkıyor - Satellite control capability for all UAVs - Bayraktar TB2 - Anka Milli İHA’lar sahada kullanılırken, Türk savunma sanayisi bu araçların kritik alt sistemlerini yerlileştirmek için çabalarını devam ettirdi.

Savunma sanayinde geliştirilen su kritik bileşenlerden biri de uydu haberleşme terminali olarak belirlendi.

Uydu teknolojileri alanında faaliyet gösteren teknoloji şirketi CTech, uydu kontrol yeteneğine sahip Anka-S’in ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmalara başladı. Yerli uydu haberleşme terminalini geliştiren CTech, 15 terminali TUSAŞ’a iletti. Kalan terminaller de 2021 içinde teslim edilecek.

ANKA’lardaki muadil ürünlerin yerini alacak yerli terminalle, bu alandaki bağımlılık sonlanacak.

Bu entegrasyonla, İHA’lar üzerindeki bir alt sistemin daha yerlileştirme ve millileştirme süreci başarıyla tamamlanmış oldu.

Uydu haberleşme terminali, İHA ve SİHA’lara uydudan kontrol kabiliyeti kazandırıyor. Bu sayede görüş hattı ötesinde, gece ve gündüz şartlarında otonom uçuş ve seyrüsefer yapılabiliyor.

Yerli uydu haberleşme terminalinin, TUSAŞ’ın yüksek faydalı yük taşıyabilen İHA’sı Aksungur’da da kullanılması hedefleniyor.

Geliştirilen yeni ve ultra kompakt sistemler sayesinde, nispeten daha küçük taktik İHA’lar Bayraktar TB2 ve Vestel Karayel’e de uydu haberleşme imkanı kazandırılabilecek. Böylece bu platformlar da yeri sistemlerle sınır olmaksızın operasyon yeteneği kazanacak.

#İHA #SİHA #ANKA #BayraktarTB2 #Karayel #Aksungur #SavunmaSanayi #CTech #TUSAŞ
---------------

Satellite control capability for all UAVs

While the national UAVs were used in the field, the Turkish defense industry continued its efforts to localize the critical subsystems of these vehicles.

One of the water critical components developed in the defense industry was determined as the satellite communication terminal.

CTech, a technology company operating in the field of satellite technologies, started working to meet the needs of Anka-S, which has satellite control capability. Developing the domestic satellite communication terminal, CTech has forwarded 15 terminals to TAI. The remaining terminals will be delivered in 2021.

With the domestic terminal that will replace the equivalent products in ANKA, the dependency in this area will end.

With this integration, the localization and nationalization process of another subsystem on UAVs has been successfully completed.

Satellite communication terminal provides UAVs and SİHAs with satellite control capability. In this way, autonomous flight and navigation can be performed in day and night conditions beyond the line of sight.

The domestic satellite communication terminal is aimed to be used in Aksungur, TAI's UAV that can carry high payloads.

Thanks to the new and ultra-compact systems developed, satellite communication facilities will be provided to the relatively smaller tactical UAVs Bayraktar TB2 and Vestel Karayel. Thus, these platforms will gain the ability to operate without restriction to local systems.

CTech,uydu kontrolü,Anka,Anka-S,Bayraktar TB2,Karayel,Karayel İHA,İHA,SİHA,Baykar,insansız hava aracı,Turkey,Turkish,UAV,Unmanned Aerial Vehicle,Türk savunma sanayi,savunma sanayi,savunma sanayi 2020,yerli silahlar,Akıncı,Akıncı TİHA,savunma sanayii,savunma sanayisi,Türk savunma sanayii,Türk savunma sanayi 2020,yerli silah 2020,turkish defense,Türk silah sanayi,Türk silah sanayi 2020,yerli silahlar 2020,turkish uav,TUSAŞ,Satellite control,

Post a Comment

0 Comments